Gamma Knife 4C

Gamma Knife 4C

vineri, 24 februarie 2012

Biopsiile stereotactice.

De vreo 2 saptamani RMN-ul, de care depindem direct, este defect . Nu exista gamma knife fara un RMN de calitate. Asa ca m-am concentrat putin pe biopsii stereotactice. Cum stiam deja, am fost foarte dezamagit. Practic 90% dintre biopsii se aplica glioblastoamelor. Acestea, din cate mi-am dat seama, sunt cele mai agresive tumori, ce pot apare la om. Ce cancer de plaman, san, chiar melanom malign, poate omora un om in 6 luni. Ei bine, glioblastomul poate omora un om in mai putin de 6 luni de la diagnostic. S-a prezentat o femeie de 55 ani, care a venit pe picioare pentru biopsie. in trei zile, pana am putut sa-i fac operatia deja nu mai putea sa-si miste partea stanga a corpului. Cand i-am facut biopsia era deja somnolenta. Tumora deja crescuse la triplu in doua saptamani. Concluzie: Cand este vorba de glioblastom, nu mai are rost nimic. Exista insa un numar mic de pacienti, in cazul carora biopsia chiar merita. Am vazut cativa pacienti la care, eu personal, la pusesem eticheta de glioblastom. Iar in aceste cazuri, foarte putine, (3-4 din 300) a fost vorba de abcese, pe care le-am vindecat.
Concluzie: Desi de obicei ma straduiesc de geaba, pentru acest 1%, biopsia chia merita facuta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu